אי אפשר לעצור את הגלים אבל אפשר ללמוד לגלוש

גמישות מחשבתית כאבן יסוד בתהליכי התפתחות, שינוי וצמיחה

גמישות מחשבתית היא היכולת לתפוש ולעבד מידע מהסביבה ולהגיב בדרך גמישה ומועילה כך שתתאים לסיטואציה הנוכחית.

הודות לגמישות מחשבתית מתפתחת בנו היכולת להסתגל לשינויים ולסיטואציות חדשות ומאתגרות, לחשוב באופן יצירתי, להכיל חלקים שונים בתוכנו (רגשות, מחשבות, דפוסי התנהגות), להשהות את התגובה המידית האוטומטית ולבחור את התגובה המתאימה לסיטואציה הנוכחית, להרחיב את נקודות המבט, למצוא פתרונות יעילים לבעיות ועוד. לכל אלה יש השפעה מכרעת על היכולת שלנו לפתור בעיות, להתמודד עם קשיים ואתגרים ולבנות מערכות יחסים טובות.

לאדם גמיש מחשבתית יש טווח תנועה רחב רגשית, מחשבתית והתנהגותית מתוכו יוכל לבחור כיצד לפעול, בדומה לאדם גמיש פיזיולוגיות שלו טווח תנועה רחב יותר מזה של אדם גמיש פחות.

בסדנה נעסוק בהיבטים השונים של גמישות מחשבתית ונקבל כלים מעשיים הנגישים בכל גיל שיאפשרו לנו "לגלוש טוב יותר" על הגלים שהחיים מזמנים עבורנו.

ניתן להזמין את הסדנה באמצעות גפן – מאגר התוכניות והמענים החינוכיים  של משרד החינוך.

"להיות הגרסה הטובה ביותר של עצמי"

הצבת יעדים והתמקדות בערכים שחשובים לי

קורה לכם שאתם מביטים בהשתאות על אחרים ואומרים לעצמכם: "וואו, איך הם עושים את זה? איך הם מצליחים? כשאתם מרגישים שגם אתם יכולים אבל משהו בולם אתכם, עוצר מבעדכם לממש את התוכניות.

בסדנה נדבר על הכוחות שטמונים בנו, בערכים שחשובים לנו בחיים ובחלומות שאנחנו רוצים להגשים. נלמד מדוע אנו נמנעים וחוששים, אילו עכבות רגשיות ומחשבתיות מנהלות אותנו, נלמד להתגבר על מחסומים ונאמץ אמונות מקדמות.

"לחשב מסלול מחדש"

התמודדות במצבי לחץ ופיתוח חוסן אישי

בחיים האינטנסיביים שלנו אנו חווים עשייה משמעותית, סיפוק והנאה ולצד זה גם אתגרים וטלטלות רגשיות. רגעי לחץ ומשבר משבשים את השגרה ואת האיזון הפנימי ויוצרים בלבול ואי ודאות. איך מתמודדים עם שינויים מאתגרים ומחשבים מסלול מחדש? איך מייצרים "עמוד שדרה" חזק, יציב וגמיש אל מול האתגרים והשינויים?

בסדנה נכיר כלים שיסייעו לנו "לעשות סדר" במציאות החדשה ולתפקד ביעילות ובשליטה עצמית. נכיר מגוון כלים לפיתוח גמישות קוגניטיבית והעלאת חוסן אישי בהתמודדות במצבים מאתגרים בחיי היום יום ובמצבי משבר.

"מחשבה יוצרת מציאות?"

אושר, משמעות ופסיכולוגיה חיובית

"תחשוב טוב יהיה טוב" – האומנם? הרי אין בכוח המחשבה בלבד היכולת לשנות את המציאות. אם כן מה כוחה של המחשבה? כיצד בכל זאת נוכל להתבונן על החיים אחרת על מנת לחוות חיים מלאי תוכן ומשמעות, חיים מאושרים יותר?

בסדנה נעסוק בבחירות שאנו עושים בכל רגע ורגע ועל הקשר בינן לבין היותנו מאושרים.